Informare privind instituirea unor facilități fiscale

Dorim să vă informăm că, în data de 05.08.2019, a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 648, Ordonanța Guvernului nr.6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale, care reglementează la Capitolul II, anularea obligațiilor accesorii.

Pentru a beneficia de o astfel de facilitate fiscală, puteți depune o notificare prin care înștiițați organul fiscal cu privire la intenția dumneavoastră, iar după îndeplinirea condițiilor, veți depune cerere de anulare, dar nu mai târziu de 15 decembrie 2019.

Care sunt condițiile necesare pentru a beneficia de anularea obligațiilor accesorii?

Pentru a beneficia de anularea unor obligații bugetare accesorii, aferente obligațiilor principale restante la data de 31.12.2018, trebuie să îndepliniți cumulativ următoarele condiții:

  1. a) toate obligațiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevăzută de lege până la data de 15 decembrie 2019 inclusiv;
  2. b) sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de lege toate obligațiile bugetare principale și accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între data de 1 ianuarie 2019 și 15 decembrie 2019 inclusiv până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
  1. c) aveți depuse toate declarațiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
  2. d) depuneți cererea de anulare a accesoriilor după îndeplinirea în mod corespunzător a condițiilor prevăzute la lit. a) – c), dar nu mai târziu de 15 decembrie 2019 inclusiv, sub sancțiunea decă puteți beneficia de anularea obligațiilor accesorii aferente și următoarelor obligațiilor bugetare principale:
  3. a) cele stabilite prin declarații rectificative, în condițiile art. 25 din O.G. nr. 6/2019;
  4. b) cele cu termene de plată până la data de 31 decembrie 2018 și stinse până la această dată, în condițiile art. 26 din O.G. nr. 6/2019;
  5. c) cele stabilite prin decizii de impunere emise ca urmare a unei inspecții fiscale, în condițiile art. 27 din O.G. nr. 6/2019;
  6. d) cele eșalonate la plată potrivit Codului de procedură fiscală, în condițiile art. 31 din O.G. nr. 6/2019.

Care sunt avantajele solicitării anulării obligațiilor accesorii?

Principalul avantaj al unei astfel de facilități fiscale îl reprezintă anularea, în totalitate, a obligațiilor accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 decemebrie 2018.

De asemenea, în situația în care notificați organul fiscal cu privire la intenția dumneavoastră de a beneficia de anularea obligațiilor accesorii, avantajele unei astfel de măsuri sunt  următoarele:

  1. a) se amână la plată dobânzile, penalităţile şi toate accesoriile, care pot face obiectul anulării, prin emiterea de către organul fiscal a unei decizii;
  2. b) nu începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită pentru obligaţiile accesorii amânate la plată;
  3. c) nu se sting obligaţiile accesorii amânate la plată, până la data soluţionării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 15 decembrie 2019 inclusiv, în cazul în care nu depuneți cerere de anulare a accesoriilor.

În situația în care nu notificați organul fiscal cu privire la intenția dumneavoastră de a beneficia de anularea obligațiilor accesorii, iar acestea au fost stinse, veți beneficia de restituirea sumelor care au fost achitate în contul acestora.

Cum se pot obține informații suplimentare?

Informații suplimentare puteți obține utilizând Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet a instituției noastre și telefonic, prin contactarea Serviciului de asistență telefonică a

contribuabililor – Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.

Adauga comentariu

Cadyson

Date de identificare:
Selecteaza serviciul dorit:

Platitor TVA:

Achizitii intracomunitare:

Volum documente (Emise/ platite):

Numar angajati:

Date personale: